جستجو در آرشیو اخبار

موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: خرداد 1402


به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان، مراسم گرامیداشت هفته محیط زیست در شرکت با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین بحرانی نائب رئیس کمیته فرهنگی و امام جماعت شرکت، پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین بحرانی ضمن تبریک و گرامیداشت هفته محیط‌ زیست، سخنانی درباره اهمیت حفاظت از محیط زیست از نگاه اسلام و قرآن کریم با اشاره به آیات مربوطه، بیان احادیث ائمه اطهار علیهم السلام در مورد اکرام زمین و پرهیز از فساد بر روی کره ی زمین، اهمیت حفاظت از آب، خاک، گیاهان، جانداران و پرهیز از شکار بی مورد آنها از دیدگاه اسلام، فواید و اهمیت کاشت درخت از دیدگاه اسلام  سخنانی ایراد کرد.

بحرانی در ادامه به دستاوردهای شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان در راستای حفظ، صیانت و ارتقای محیط زیست و مسائلی همچون جذب دی اکسید کربن، تولید اکسیژن، تلطیف هوای منطقه، ایجاد اکوسیستم مناسب جهت گونه های مختلف جانوری و انواع پرندگان مهاجر بواسطه کشت گیاه نیشکر اشاره کرد.

منتشرشده در آخرین اخبار

جلسه عارضه یابی با هدف شناسایی عارضه های سازمانی با حضور همکاران موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر در شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان در تاریخ ۱۴۰۲/۳/۲۱ جلسه عارضه یابی سازمانی با هدف شناسایی عارضه های سازمانی و چگونگی رسیدن به وضعیت مطلوب با حضور همکاران موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر در شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان برگزار گردید. این جلسه در دو نوبت صبح و عصر به تفکیک حوزه های معاونت کشاورزی و صنعت و با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر و‌ همچنین مدیرعامل، معاونین و مدیران و رؤسای ذیربط شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان برگزار شد. شایان ذکر است که در این نشست، همکاران نسبت به بیان مشکلات و عارضه های موجود در حوزه های مربوطه، توضیحات مفصلی را ارائه نمودند و پس از بحث و بررسی و تبادل نظر در خصوص موضوعات مطرح شده، مقرر گردید که موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر فهرست عارضه های شناسایی شده را اعلام و متعاقبا راهکارهای اصلاحی برای رفع مشکلات تعیین و عملیاتی گردد.


 

 

 

 

منتشرشده در آخرین اخبار

 

همزمان با سالروز فتح خرمشهر، و با استقبال پرشور نیشکری‌ها  طی برگزاری مراسمی، باری دیگر یاد و خاطره افتخار آفرینی ها و رشادت های غیور مردان این مرز و بوم توسط راویان و فرماندهان حماسه خرمشهر زنده شد.

در این مراسم یادگاران دفاع مقدس خاطراتی از دلاورمردی‌های رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس بیان کردند. آنها به بیان افتخارآفرینی‌های غیورمردانی پرداختند که با درهم شکستن حصار دشمن، خرمشهر را به آغوش وطن بازگرداندند.

از جمله این روایت‌ها، روایت‌ سیّد طالب شیبت الحمد بود که مورد توجه پرسنل کشت و صنعت میرزا کوچک خان قرار گرفت. سیّد طالب شیبت الحمد از یادگاران و فرماندهان حماسه فتح خرمشهر است.

این جانباز دفاع مقدس، به فرموده امام راحل که «فتح خرمشهر، کار خدا بود» اشاره کرد و گفت، ما در حالی در جنگ تحمیلی با دست خالی و در سخت‌ترین تحریم‌های مظلومانه اقتصادی به پیروزی رسیدیم که چندین کشور بزرگ از دشمن حمایت می‌کردند.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین بحرانی نائب رئیس کمیته فرهنگی شرکت با بیان نکاتی از حماسه‌آفرینی رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس، سالروز فتح خرمشهر را گرامی داشت.

در ادامه این مراسم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج باوی نیز فتح خرمشهر را نماد مقاومت و از افتخارات ملّت ایران برشمرد و تاکید کرد، فتح‌الفتوح خرمشهر با امداد الهی و تقوای رزمندگان رقم خورد.

شایان ذکر است در پایان مراسم از تکنیسین ها و کارشناسان نمونه زراعی در سال 1401 با اهدای لوح تقدیر و هدایا تقدیر به عمل آمد.





 

منتشرشده در آخرین اخبار

به گزارش روابط عمومی شركت کشت و صنعت میرزا کوچک خان، مراسم بزرگداشت رحلت جانسوز بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) ، بین نماز جماعت ظهر و عصر با حضور مدیرعامل ، معاونین و جمعی از مدیران و کارکنان در نمازخانه شركت کشت و صنعت میرزا کوچک خان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین بحرانی نائب رئیس کمیته فرهنگی و امام جماعت شرکت با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص تلاش های ایشان در جهت تحقق آرمان های انقلاب اسلامی مطالبی را بیان نمود.
نمازگزاران نیز ضمن بزرگداشت سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره)، یاد و خاطره شهدای 15 خرداد را گرامی داشتند و به روح شهیدان این اتفاق تاریخی، سلام و درود فرستادند.

 

 

منتشرشده در آخرین اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان به مناسبت گرامیداشت روز کار و کارگر ، مراسم تجلیل از کارگران نمونه با حضور مدیرعامل، اعضا محترم هیات مدیره شرکت میرزاکوچک خان، ریاست محترم اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خرمشهر و کارگران نمونه در سالن جلسات کشت و صنعت برگزار شد .

مهندس سید حسن موسوی مدیر عامل شرکت میرزاکوچک خان ضمن تبریک صمیمانه روز جهانی کار و کارگر و همچنین ابلاغ سلام و تبریک جناب آقای دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل محترم شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به کارگران شرکت ، بیان داشت : روند تولید و موفقیت ‌های شرکت را مرهون تلاش و زحمات شبانه روزی و متعهدانه کارکنان محترم می باشد.

وی افزود: از زمان تصدی دکتر ناصری به عنوان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، یکی از اهداف وی توجه و نگرش ویژه به ارتقای وضعیت معیشتی و دستمزد و امور رفاهی و درمانی کارکنان نیشکر است، که این امر عامل مهم جهت پیشبرد اهداف و ارتقای بهره وری می باشد.

در ادامه جناب آقای شالویی رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خرمشهر بیان کرد : بدون شک ، کارگران زحمتکش‌ ترین و پر تلاش ترین قشر جامعه هستند که چرخ‌ های اقتصادی و صنعت کشور با تلاش و زحمت و همت آنان می‌چرخد. در ادامه جناب آقای دکتر سعیدی مجد رئیس هیات مدیره شرکت افزود : کارگران مهمترین عامل حرکت شرکت به سوی تولید و رشد هستند و حمایت از این قشر به طور قطع به افزایش تولید و مهار تورم منجر می‌شود و زمینه عملی برای تحقق شعار سال است . در پایان از کارگران نمونه شرکت با اهدای لوح سپاس و هدیه نقدی تجلیل به عمل آمد .


منتشرشده در آخرین اخبار

 مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، جایگاه روابط‌عمومی را در تبیین دستاوردهای صنعت نیشکر، راهبردی دانست و به ایفای صحیح نقش روابط‌عمومی در مسیر اطلاع‌رسانی و امیدآفرینی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نیشکر و صنایع جانبی، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، جایگاه روابط‌عمومی را در تبیین دستاوردهای صنعت نیشکر، راهبردی دانست و به ایفای صحیح نقش روابط‌عمومی در مسیر اطلاع‌رسانی و امیدآفرینی تاکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری در اولین گردهمایی روابط‌عمومی‌های شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی که در کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی برگزار شد، گفت، روابط‌عمومی، پیشانی شرکت است و انتظار می‌رود به شیوه‌ای مطلوب و نوین، دستاوردها و فعالیت‌های این صنعت در جامعه منعکس شود.

وی ضمن قدردانی از دکتر زینب شریفی در برگزاری دوره‌های آموزشی، بیان کرد، اقدامات لازم برای افزایش کارآیی، تقویت مهارت‌ها و مهیا کردن تجهیزات و امکانات مورد نیاز روابط‌عمومی‌ها، در حال انجام است چرا که معتقدیم روابط‌عمومی پویا و متخصّص، سهم مهمی در پیشبرد اهداف شرکت دارد.

نگاه ملّی به تولیدات صنعت نیشکر

مدیرعامل توسعه نیشکر همچنین به معرفی تولیدات متنوّع نیشکری همچون الکل طبی، خمیرمایه، خوراک دام، ام.دی.اف، شکرهای طعم‌دار، شکر قهوه‌ای و… به جامعه تاکید کرد و گفت، با فعالیت هدفمند روابط‌عمومی، این محصولات با نگاه ملّی معرفی تا کام مردم از این دستاوردها شیرین شود.

ناصری در ادامه از فعالیت مؤثر مدیر روابط‌عمومی توسعه نیشکر قدردانی کرد و برگزاری جشنواره شکرستان، تولید محتوای موثر خبری، تعامل مناسب با رسانه‌ها و صدا و سیما را بخشی از دستاوردهای مهم روابط‌عمومی برشمرد که موجب شده مردم شناختی بهتر از این صنعت داشته باشند.

وی تاکید کرد، هرچه شناخت از دستاوردهای صنعت نیشکر در حوزه تولیدات، مسئولیت اجتماعی، فعالیت‌های محیط‌زیستی و…. بیشتر شود، به همان اندازه، انتقادات نسبت به این صنعت کمتر می‌شود.

 ضرورت آموزش نیروهای متخصّص در روابط‌عمومی

در ادامه این نشست، مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی ضمن قدردانی از روابط‌عمومی‌های صنعت نیشکر به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی، بر آموزش نیروهای متخّصص در این حوزه تاکید کرد.

امین نصیریان با بیان اینکه کار روابط‌عمومی تعطیل‌بردار نیست، گفت، روابط‌عمومی تلفیقی از علم و تخصّص و هنر است که این ترکیب هنرمندانه، موجب انعکاس دستاوردهای صنعت نیشکر و ایجاد موج مثبت نسبت به این صنعت در جامعه می‌شود.

وی ارتباط‌گیری مطلوب با نیروهای درونی شرکت و ایجاد تعامل مناسب با محیط پیرامونی را جزیی از وظایف روابط‌عمومی برشمرد و در ادامه خواستار ترسیم چشم‌انداز روابط‌عمومی و حرکت بر مبنای آن شد.

در پایان مراسم، با حضور دکتر ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، از روابط‌عمومی کشت و صنعت‌های نیشکری و شرکت‌های تابعه با اهدای لوح سپاس، قدردانی شد. 

در اولین گردهمایی روابط‌عمومی‌های شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با موضوع «دیپلماسی شیرین»، زینب شریفی، پژوهشگر و استاد ارتباطات، ضمن تحلیل محتوای سایت‌های خبری کشت و صنعت‌های نیشکری و صنایع جانبی، مباحثی پیرامون ارزش‌‌های خبری، شیوه خبرنویسی ، تحلیل و آشنایی با کارکرد شبکه های اجتماعی و… ارائه کرد.

منتشرشده در آخرین اخبار

 

  با بهره‌برداری از دستگاه بومی «پالایش شربت نیشکر» در دومین هفته از بهار طبیعت، صنعت نیشکر گامی بلند در تحقق شعار سال برداشت و از همین ابتدا، «رشد تولید» و «تحوّل اقتصادی» را برای شکرستان ایران به ارمغان آورد.

با بهره‌برداری از دستگاه بومی «پالایش شربت نیشکر» در دومین هفته از بهار طبیعت، صنعت نیشکر گامی بلند در تحقق شعار سال برداشت و از همین ابتدا، «رشد تولید» و «تحوّل اقتصادی» را برای شکرستان ایران به ارمغان آورد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، افزایش تولید، ارتقای کیفیت و بهبود فرآیند تولید شکر، سه ویژگی بارز این دستگاه بومی است که مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در مراسم بهره‌برداری، بر آن تاکید کرد.

ادامه مسیر دانش‌بنیان برای رشد تولید

دکتر عبدعلی ناصری طراحی و ساخت دستگاه پالایش شربت نیشکر (سیروپ) از سوی متخصصین نیشکری را ادامه مسیر دانش‌بنیان صنعت نیشکر برشمرد که از سال گذشته آغاز شده و ادامه آن در سال جدید به رشد تولید و تحوّل اقتصادی منجر می‌شود.

بر اساس این گزارش، مراحل طراحی و ساخت این دستگاه در سال تولید دانش‌بنیان انجام شده است و پس از طی مراحل تکمیلی و انجام آزمایش‌های اولیه، در فروردین امسال به بهره‌برداری رسید.

همّت متخصصان نیشکر در مسیر اقتصاد مقاومتی

مدیرعامل توسعه نیشکر، نبوغ و همّت متخصصان صنعت نیشکر را در ساخت و  بومی‌سازی دستگاه‌ها، قطعات صنعتی و ماشین‌آلات کشاورزی ستود و آن را تکیه‌گاهی مطمئن برای گذر از تحریم‌ها و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

پیش از این، تکنولوژی ساخت دستگاه پالایش شربت نیشکر در انحصار کشورهای اروپایی بود که با بومی‌سازی آن از سوی متخصصین نیشکر، گامی مهم در صرفه‌جویی ارزی برداشته شده است.

استحصال بیشتر شکر با دستگاه پالایش

ناصری در ادامه، به ویژگی‌های دستگاه پالایش شربت نیشکر اشاره کرد و گفت، این دستگاه کیفیت شربت نیشکر حاصل از آسیاب کارخانه شکر را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد و نقش بسزایی در فرایند تولید شکر، استحصال بیشتر و ارتقای کیفیت آن دارد.

کاهش کدورت شربت نیشکر، بهبود عملکرد فرآیند طباخی و تولید از دیگر مزیّت‌های مهم دستگاه ساخت متخصصین نیشکر است که مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر به آن اشاره کرد.

 

همکاری دانش‌بنیان‌ها برای ارتقای بهره‌وری

در ادامه این مراسم، مدیرعامل کشت و صنعت میرزا کوچک خان نیز ضمن اشاره به فرآیند طراحی و ساخت این دستگاه گفت، برای افزایش کیفیت شربت عصاره‌گیری شده جهت استفاده بهتر در طباخی شکر، از سال گذشته مطالعات پروژه پالایش سیروپ توسط متخصصان این شرکت و همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان شروع شد و امروز با گذشت کمتر از یک سال پروژه به بهره‌برداری رسید.

سیّدحسن موسوی افزود، کلیه قطعات دستگاه پالایش توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ساخته شده و پروژه نصب و راه‌اندازی آن نیز در مدت زمان پنج ماه از سوی متخصصان داخلی انجام شده است.

به گفته او، استفاده از ظرفیت‌های داخلی در این پروژه، صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته و هزینه تمام شده دستگاه پالایش به میزان قابل توجهی کمتر از هزینه خرید آن از کشورهای خارجی است.

مدیرعامل کشت و صنعت میرزا کوچک خان در پایان گفت، با بهره‌برداری از دستگاه پالایش شربت نیشکر، تولید شکر از نظر کیفیت و کمیت به اندازه قابل توجهی ارتقاء می‌یابد.

کاهش ضایعات و افزایش راندمان تولید

معاون صنعت کشت و صنعت میرزا کوچک خان نیز در آیین افتتاحیه، ضمن ارائه توضیحاتی، به ابعاد اجرای پروژه، مطالعات، شیوه ساخت دستگاه و همچنین اجرای آن پرداخت.

خالد لویمی با اشاره به نقش دستگاه پالایش در تولید شکر مرغوب افزود، اجرای پروژه مذکور علاوه‌بر اینکه در کیفیت شربت نیشکر برای طباخی تاثیر بالایی دارد، در راندمان تولید، ارتقاء کیفیت و کمیت و همچنین کاهش ضایعات محصول نیز اثرگذار است.




 

منتشرشده در آخرین اخبار


تب آفتاب وقتی تندتر می‌شود، مصرف برق هم رکورد می‌زند و دغدغه بی‌برقی گریبان همه را می‌گیرد. این دغدغه در استان‌هایی با رطوب هوا و گرمای زیاد، هر ساله با ورود به فصل تابستان، دوچندان می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، قطع برق، خسارت‌های بسیار بر صنایع وارد می‌کند و از سویی دیگر، با امتداد نوسان آن، خانواده‌ها نیز دچار رنج و عذاب می‌شوند.

در کنار راه‌حل‌هایی برای مدیریت مصرف انرژی، چند صباحی است که تعدادی از صنایع بزرگ ایران، با احداث نیروگاه‌، خود به تولیدکننده برق تبدیل شده‌اند؛ در این بین خوزستان با ورود صنعت نیشکر به این فاز، پیشگام شده و دو سالی است که در اوج گرما، توانسته هم برق خود را تامین ‌کند و هم مازاد برق تولیدی را به شبکه سراسری تزریق کند.

تزریق برق نیشکری به شبکه سراسری

با ورود صنعت نیشکر به تولید برق، روستاهای همجوار طرح‌های نیشکر، کمتر خاموشی را تجربه می‌کنند و این مردمان در خرماپزان تابستان خوزستان، در پناه برق نیشکری، از آسایش بیشتری برخوردار شده‌اند.

روستای چمیان، یکی از روستاهای همجوار طرح‌های نیشکر است که از دو سال پیش، با راه‌اندازی نیروگاه‌های تولید برق در صنعت نیشکر، سايه خاموشی بر سر آن كمرنگ شده است.

این روستا در چند کیلومتری کشت و صنعت سلمان فارسی قرار دارد. رضا زهیری از اهالی چمیان، قطعی برق در دو سال گذشته را نسبت به سالیان گذشته کمتر می‌داند: «فصل تابستان که می‌رسید قطعی برق امان‌مان را بریده بود، اما دو سالی می‌شود که این قطعی‌ها کمتر شده و با تولید برق در کشت و صنعت‌ سلمان فارسی، برق روستا نیز پایدار شده و کمتر نوسان دارد.»

صالحی نیز از اهالی منطقه اسماعلیه سه است و چنین می‌گوید: «در روستای اسماعیلیه سه، شاید در روز پنج تا شش ساعت قطعی برق داشتیم اما در یکی دو سال گذشته، قطعی برق به حداقل رسیده، چرا که توجه شرکت توسعه نیشکر به محیط پیرامونی بیشتر شده و در کنار مدرسه‌سازی، با تولید برق، باعث رفاه بیشتر ساکنین شده است.»
برق مناطقی نظیر چیمیان، دریسیه، اسیماعیلیه و …، از خرداد ماه ۱۴۰۰ به پایداری رسیده است؛ این زمانی است که ۲۲ نیروگاه دیزلی صنعت نیشکر شروع به کار کرد.

صنعت نیشکر بحران بی‌برقی را پشت سر گذاشته است

در همین زمینه مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، به راه‌اندازی ۲۲ دستگاه دیزل ژنراتور در تابستان ۱۴۰۰ در واحدهای نیشکر اشاره کرد و گفت، با راه‌اندازی این دیزل ژنراتورها، با احتساب فعالیت توربوژنراتورهای کارخانه شکر، ۵۵ تا ۶۰ مگاوات برق نیشکری تولید می‌شود.

به گفته دکتر عبدعلی ناصری، با تدابیر صورت گرفته در خرید دیزل ژنراتورها در آن سال، نه تنها صنعت نیشکر بحران بی‌برقی را پشت سر گذاشت، بلکه مازاد برق تولیدی نیز در راستای مسئولیت‌های اجتماعی به شبکه سراسری تزریق می‌شود؛ با این اقدام، خاموشی‌های شبکه برق در روستا‌های همجوار به حداقل رسیده است.

تامین ۱۰۰ درصدی برق نیشکر در زمان بحران

وی در ادامه بیان داشت، هم‌اکنون در شرایطی قرار داریم که به جرات می‌توانم بگویم که در زمان بحران بی‌برقی، صنعت نیشکر به شکل ۱۰۰ درصد می‌تواند برق مورد نیاز خود را تامین و برق مازاد نیز به شبکه سراسری تزریق می‌کند.

بر اساس این گزارش، در کنار تزریق برق تولید شده نیروگاه‌های نیشکر به شبکه سراسری، ارتقا شاخص‌های پدافند غیرعامل و پایداری تولید شکر، از دیگر اهداف تولید برق در صنعت نیشکر است.

منتشرشده در آخرین اخبار

داور نیشکری، بازی نیمه نهایی جام حذفی کشور، یادواره آزادسازی خرمشهر را قضاوت می کند.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این بازی امروز پنج‌شنبه (چهارم خردادماه) ساعت ۱۸:۳۰ بین تیم‌های هوادار تهران و پرسپولیس با قضاوت رحیم حاجی‌پور برگزار می‌شود.
حاجی‌پور از شاغلین کشت و صنعت میرزا کوچک خان است که علاوه‌بر حضور در مستطیل سبز و داوری مسابقات فوتبالی، دستی در هنر هم دارد و استاد خوشنویسی در سطح ممتاز است.

او با قضاوت‌های صحیح و قاطعانه در لیگ برتر، کارنامه موفقی از خود به ثبت رسانده و اکنون در این بازی حساس، قضاوت خواهد کرد.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در سال‌های اخیر با حمایت از فعالیت‌های ورزشی در رشد و اعتلای ورزشی منطقه و پرورش نخبگان ورزشی سهم به‌سزایی داشته است.

 

منتشرشده در آخرین اخبار
صفحه1 از2
معرفی شرکت
تاریخچه شركت
خط مشی سازمانی
اهداف شركت
ساختار سازمانی
سیستم های مديريتی
اطلاعات و آمار
گزارش ها
مقالات علمی و پژوهشی 
کتابها  و مجلات
آموزش
ارتباط با ما

ارتباط با معاونین و مدیران شرکت 

ارتباط با روابط عمومی شرکت 

نظرات ،پيشنهادها و انتقادات

آمار سايت

 

امروز
این ماه
کل بازديدها
637
54627
5574024
 

تماس باما :

تلفن : 14-33133011-061 نمابر :40 و 33133014-061

روابط عمومی 7-33133206-061

ایمیل:info@mirza-sugarcane.ir

   آدرس : کیلومتر 75 جاده اهواز- خرمشهر