جستجو در آرشیو اخبار

موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: تیر 1401

طی مراسمی با حضور مدیرعامل ،معاونان و مدیران شرکت کشت وصنعت میرزا کوچک خان از مربیان و بازیکنان قهرمان تیم شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان در چهارمین جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان پسر و دختر و همسران و کارکنان زن که این جشنواره موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بودند تجلیل شد.

طی این مراسم مهندس سید حسن موسوی؛ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان در سخنانی ضمن تجلیل از زحمات ورزشکاران این شرکت اظهار داشت: تلاش های بازیکنان و کادر فنی و مدیران این شرکت باعث نتایج درخشان در جشنواره فرهنگی ورزشی توسعه نیشکر و صنایع جانبی و کسب قهرمانی شد که بخاطر این موفقیت قبل از هرچیز باید شکر گذار خداوند منان بود.

مهندس موسوی ادامه داد: نقش والدین و حمایت آنها را در کسب این موفقیت، بسیار بزرگ و پررنگ است. خانواده ها زمینه و بستری را فراهم کردند تا شما بازیکنان امروز به عنوان قهرمان در این مراسم باشکوه حضور داشته باشید و باید قدردان آنها بود.


در ادامه از فرزندان و همسران پرسنل شرکت کشت وصنعت میرزاکوچک خان که در چهارمین جشنواره فرهنگی ورزشی توسعه نیشکر و صنایع جانبی موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بودند با اهدای لوح سپاس و هدیه تقدیر شد.

منتشرشده در آخرین اخبار

جشن عید غدیر با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاجتی امام جمعه موقت اهواز ، مدیر عامل ، معاونان و کارکنان شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان برگزار گردید .

در این مراسم که با مداحی مداح اهل بیت ، برگزاری مسابقه و اعطای جوایز مسابقات نیز همراه بود ، حجت الاسلام والمسلمین حاجتی؛ امام جمعه موقت اهواز ضمن تبریک عید، این عید را عیدا… الاکبر دانست و با اشاره اینکه در مکتب اسلامی ما غدیر نشانه ای از تداوم رسالت انبیا است ،بیان داشت: غدیر چشمه ای که تا پایان هستی می جوشد پس غدیر تنها تاریخ و روایت نیست بلکه ولایت و عزت و آبروی ما مسلمان است.

وی با بیان اینکه غدیر نه تنها یک روز نیست بلکه یک فرهنگ مشتمل بر خیر فراوان و فواید بی‌نظیر است و موجب حفظ و ماندگاری دین شد، تصریح کرد: نظام سازی در غدیر یعنی تمامی مسلمانان تحت لوای ولایت و یک نظام وحدت بخش قرار گرفتند و اینچنین کفار از آسیب به اسلام مأیوس شدند.

امام جمعه موقت اهواز نسبت به توطئه‌های دشمنان در اختلاف‌افکنی و تفرقه بین مسلمین هشدار داد و ابراز کرد: دشمنان اسلام به دنبال سوءاستفاده از هر فرصتی برای رسیدن به اهداف تاریک و سیاه تفرقه افکنانه خود هستند و قطعاً تلاش خواهد کرد غدیر را نیز بهانه‌ای برای نفاق قرار دهند، اما پیام غدیر وحدت امت و جامعه اسلامی است.

مهندس سید حسن موسوی ؛مدیر عامل شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان هم در ادامه گفت: این عید بزرگ بهانه ای برای تجدید میثاق با ولایت است و لازم است که پیمان خویش را با مسیر و جریان ولایت تجدید نموده و در راه تحقق آرمانهای والای این نظام مقدس گام نهیم .


در ادامه این جشن ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام از خانواده معظم شهید حاوی که توسط گروهک های تروریستی در شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان به شهادت رسیده بود تجلیل شد.

منتشرشده در آخرین اخبار

دکتر ناصری: نیشکر، شرکتی راهبردی در تولید محصولات کشاورزی است

شرکت توسعه نیشکر در کنار شیرین کردن کام مردم با تولید شکر، با توسعه محصولات «غیرنیشکری» گامی هدفمند و برنامه‌ریزی شده را برای تامین امنیت غذایی کشور برداشته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، گل‌های زیبای آفتابگردان یکی از چند محصول غیرنیشکری این صنعت است که به ثمر نشسته و اکنون فصل برداشت آن فرا رسیده است.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، امسال بیش از ۷۴۳ هکتار از اراضی آیشی کشت و صنعت‌های هشتگانه، به این محصول اختصاص یافته است.

برداشت دانه روغنی آفتابگردان تا نیمه مرداد ماه ادامه دارد و بر اساس پیش‌بینی‌ها در مجموع بیش از یک‌هزار تن محصول از این مزارع برداشت می‌شود.

بی‌نیازی کشور از واردات دانه‌های روغنی و رونق اشتغال

دکتر عبدعلی ناصری بی‌نیازی کشور از واردات دانه‌های روغنی و رونق اشتغال محلی را از اهداف این شرکت در توسعه کشت‌های غیرنیشکری مثل آفتابگردان عنوان کرد.

وی افزود: کشت‌های غیرنیشکری مثل گندم، کلزا و آفتابگردان در کنار کشتِ نیشکر، توسعه نیشکر را به «شرکتی راهبردی» در حوزه کشاورزی تبدیل کرده و کشت این محصولات در تناوب زراعی نیشکر، زمینه را برای کشت مطلوب نیشکر مهیا می‌کند.

بر اساس این گزارش، ۱۱۲ هکتار از اراضی کشت و صنعت امام خمینی (ره)، ۱۰۰ هکتار امیرکبیر، ۱۰۰ هکتار از اراضی میرزا کوچک خان، ۱۱۰ هکتار از زمین‌های آیشی دعبل خزاعی، ۱۲۰ هکتار سلمان فارسی و ۲۰۱ هکتار از اراضی فارابی، به کشت آفتابگردان اختصاص یافته است.

حرکتی هدفمند در راستای سیاست وزارت کشاورزی

در همین زمینه، معاون کشاورزی کشت و صنعت میرزا کوچک خان همزمان با آغاز برداشت دانه‌های روغنی آفتابگردان در این شرکت، بیان داشت: کشت این محصول، حرکتی هدفمند و برنامه‌ریزی شده در راستای سیاست وزارت کشاورزی است که در نهایت از یک سو به تامین امنیت غذایی کشور و از سوی دیگر به تناوب زراعی، کمک زیادی می‌کند.

محمود هاشمی‌زاده افزود: ۱۰۰ هکتار از اراضی آیشی نیشکر میرزا به محصول آفتابگردان اختصاص یافته و با راندمان حدود یک تن در هکتار برداشت می‌شود و برداشت آن تا نیمه اول مرداد ادامه دارد.

توسعه کشت آفتابگردان علاوه بر ایفای نقش در زمینه تامین بخشی از نیاز کشور به روغن، می‌تواند به گسترش صنعت سودآور زنبورداری هم کمک کند.

در زراعت‌های غیرنیشکری، بقایای گیاهی سوزانده نمی‌شود و کارشناسان با علم بر مفید بودن آن برای بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی خاک و نیز کاهش اثرات زیست‌محیطی، آن‌ها را با ادوات مناسب کشاورزی با خاک مخلوط می‌کنند.

منتشرشده در آخرین اخبار

همزمان با دهم ذی‌الحجه و وقوف حجاج خانه خدا در صحرای عرفات، دعای عرفه در شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان برگزار گردید.

حاضران در این مراسم كه در نمازخانه این شرکت برگزار شد، با زمزمه این دعای نورانی و با امید به رحمت الهی، بهترین خواسته ها و آرزوها را از درگاه حضرت احدیت مسالت كردند.

کارکنان شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان با برگزاری این مراسم كه در واقع دعای روحبخش عرفه سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) در سرزمین عرفات است، به استقبال عید سعید قربان رفتند.

منتشرشده در آخرین اخبار

 

فعالیت‌‌های محرویت‌زدایی این شرکت استمرار می یابد

در دیدار فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر با مدیر عامل شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان از اقدامات کشت و صنعت میرزا کوچک خان در توجه به مسئولیت های اجتماعی، پیشبرد مسائل آموزشی مناطق پیرامونی و افزایش تولید تقدیر شد.
فرماندار خرمشهر گفت: شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان در عمل مسئولیت‌های اجتماعی پیشگام است و اقدامات ارزنده ای را در این راستا انجام داده است.

نادر عمید زاده افزود: ساخت مدرسه، تجهیز و نوسازی مدارس مناطق پیرامونی، کمک به ایتام و افراد بی بضاعت روستاهای اطراف طرح نیشکر، احداث سیل‌بند، اهدا بسته های آموزشی به دانش آموزان و مشارکت گسترده در توسعه روستایی بخشی از اقدامات ارزنده این شرکت در عمل به مسئولیت های اجتماعی است.

او در ادامه با اشاره به لزوم توجه به تحقق شعار سال گفت: استفاده از ظرفیت‌های شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان در راستای تولید می‌تواند نقش موثری در تحولات اقتصادی کشور داشته باشد که باید از آن حمایت کنیم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان نیز از استمرار فعالیت‌‌های محرویت‌زدایی این شرکت در منطقه خبر داد.


در ادامه این نشست فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر و مدیر عامل شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان درباره طرح های اشتغال آفرین و همچین ارتقاء کیفیت مسئولیتهای اجتماعی تبادل نظر کردند.

منتشرشده در آخرین اخبار

با معرفی ۱۹۱ ورزشکار برتر؛
رقابت ۶۰۰ ورزشکار در بزرگترین جشنواره ورزشی نیشکر پایان یافت

بزرگترین جشنواره فرهنگی ورزشی خانواده بزرگ توسعه نیشکر و صنایع جانبی (فرزندان پسر و دختر، بانوان شاغل و همسران پرسنل) با رقابت ۶۰۰ ورزشکار در ۶ رشته ورزشی به ایستگاه آخر رسید.

 مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات دوشنبه (۱۳ تیرماه) با حضور مدیران نیشکر در سالن ورزشی این شرکت برگزار و در پایان از تیم‌های برتر تقدیر شد.

این جشنواره‌ها و مسابقات با هدف ترویج فرهنگ سلامت، پر کردن اوقات فراغت فرزندان پرسنل، ایجاد شور و نشاط در میان کارکنان و خانواده‌ها و کشف استعدادهای برتر ورزشی برگزار می‌شود.

در این دوره از جشنواره، ۶۰۰ ورزشکار نیشکری در سه رده سنی در دو بخش آقایان و بانوان در رشته‌های تنیس روی میز، دارت، شطرنج ، شنا، آمادگی جسمانی و فوتسال حضور یافتند و پس از یک هفته رقابت‌ در رشته‌های مختلف، از ۱۹۱ ورزشکار برگزیده تقدیر شد.

در مجموع رقابت‌های تیمی در بخش آقایان، کشت و صنعت میرزا کوچک خان بر سکوی اول ایستاد و مقام دوم و سوم نیز به ترتیب به نیشکر امیرکبیر و امام خمینی (ره) رسید.

در گروه بانوان نیز در مجموع رشته‌های تیمی، کشت و صنعت میرزا کوچک خان قهرمان شد و نیشکر امیرکبیر و شرکت سدادفام در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

منتشرشده در آخرین اخبار
معرفی شرکت
تاریخچه شركت
خط مشی سازمانی
اهداف شركت
ساختار سازمانی
سیستم های مديريتی
اطلاعات و آمار
گزارش ها
مقالات علمی و پژوهشی 
کتابها  و مجلات
آموزش
ارتباط با ما

ارتباط با معاونین و مدیران شرکت 

ارتباط با روابط عمومی شرکت 

نظرات ،پيشنهادها و انتقادات

آمار سايت

 

امروز
این ماه
کل بازديدها
887
54877
5574274
 

تماس باما :

تلفن : 14-33133011-061 نمابر :40 و 33133014-061

روابط عمومی 7-33133206-061

ایمیل:info@mirza-sugarcane.ir

   آدرس : کیلومتر 75 جاده اهواز- خرمشهر