جستجو در آرشیو اخبار

موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: فروردين 1403

به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان صبح امروز ( شنبه ۸ اردیبهشت ) دکتر عزیز کرملاچعب معاون کشاورزی شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان در یک نشست کاری که با هدف آشنایی تکنیسین های ادارات کشاورزی با روشها و دستورالعمل‌های تخصصی با تمرکز بر نظام آبیاری برگزار و حضور یافتند .
  
معاون کشاورزی کشت و صنعت میرزا کوچک خان با تاکید بر نقش‌ واسط تکنیسین‌های کشاورزی در ارتباط با مدیران بالا دست با مجریان و آبیاران به عنوان لایه‌های انتهایی زنجیره تولید گفت ؛ اهمیت عملکرد تکنیسین‌های بخش کشاورزی در این است که به عنوان بخش میانی به نحوی عمل کنند که روش‌های علمی و دستورالعمل‌های اجرایی ابلاغی در عمل و در سطح مزارع به بهترین نحو و بالاترین راندمان اجرا گردد و با ترکیب روش‌های علمی و تجربیات عملی بتوانیم به یک عملکرد مطلوب دست پیدا کنیم.
 دکتر کرملاچعب ضمن اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در سال زراعی جاری گفت؛ در صورتی که نیروهای شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان از توان و دانش خود در کنار بهره‌گیری از مشارکت جوامع محلی روستاییان مجاور شرکت به خوبی بهره گیرند می‌توانیم در سالی که مزین به "جهش تولید با مشارکت مردم" است شاهد رشد و شکوفایی ظرفیت تولید در سال جدید باشیم.

در ادامه ایشان ضمن آموزش وظایف و ضروریت در نظر گرفتن دستور العمل های اجرایی آبیاری به این همکاران، افزودند که وجدان کاری و وقت شناسی از اهمیت بالایی در این حوزه کاری برخوردار است و با بیان رشادت های رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس عنوان کردند که ما میراث دار همت، تلاش و از خودگذشتگی این عزیزان در این سرزمین خواهیم بود.
 با توجه به حضور مهندس سید حسن موسوی مدیر عامل شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان از روند این جلسه ، ایشان با نطق سخنان گوهربار خود از در الویت بودن الگوی کاهش مصرف آب با توجه به طرح ها و برنامه های آتی خبر دادند و از تمامی همکاران خواستار اهمیت دادن به این موضوع شدند.
در پایان این جلسه جناب مهندس موسوی میزبان جمع دوستانه همکاران بخش کشاورزی و شنوای در دل های این عزیزان بودند.

 

 

 

منتشرشده در آخرین اخبار

 

 

 

 به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان این رویداد با هدف آموزش و ارتقا سطح کیفی دانش کشاورزی و همچنین شناخت افراد توانمند روستاهای همجوار شرکت های نیشکری در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ انجام پذیرفت .

در این راستا ، ابتدا مهندس حیدری رئیس محترم حفظ نباتات اداره تولید دوم کشاورزی ، توضیحات و آموزش های لازم و همچنین شرح وظایف این اداره را تشریح و سپس به موضوع های تخصصی این حوزه از جمله عملیات های کشاورزی ؛ شامل سمپاشی، وجین علف های هرز و آبیاری مزارع نیشکر پرداخت ، همچنین اطلاعات تکمیلی توسط آقای مهندس صالح پور ، در خصوص زراعت گیاه نیشکر از جنبه های کشت ، داشت و برداشت ارائه و در پایان بازدید ، آزمون عملی مطابق با سر فصل های درس زراعت از این هنرجویان به عمل آمد .

 

 

 

منتشرشده در آخرین اخبار

 

پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه ، اولین روز برداشت گندم و کلزا در سطح ۷۴۰ هکتار شروع و پیش بینی می گردد تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه داشته باشد .

 شایان ذکر می باشد ، در سال زراعی جاری ۸۱۵ هکتار از اراضی آیش این کشت و صنعت به کشت گندم ، کلزا ، جو و چغندر بعنوان کشت غیرنیشکری برنامه ریزی گردید و پیش بینی می‌شود که از این مزارع غیر نیشکری ، حدود ۲۲۰۰ تن گندم و ۴۰۰ تن کلزا ، بیشترین سهم برداشت را به خود اختصاص دهند .

 

 

 

منتشرشده در آخرین اخبار

 

 

 

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از روند «داشت» مزارع نیشکر کشت و صنعت میرزا کوچک‌خان بازدید کرد و ضمن قدردانی از تلاش شبانه‌روزی آبیاران، بر مدیریت مصرف آب تأکید نمود.
 
به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری در این بازدید که امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) با همراهی معاونان و مدیران نیشکری انجام شد، اظهار داشت: صنعت نیشکر همواره در خط مقدم تولید شکر و تأمین امنیت غذایی کشور قرار داشته و این امر بدون تلاش و همت مدیران و کارکنان این صنعت میسر نمی‌شد.
وی در ادامه بر لزوم مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: خوشبختانه با تغییر شیوه‌های آبیاری در مزارع نیشکر، شاهد کاهش قابل‌توجه مصرف آب و درعین‌حال افزایش راندمان تولید محصول با جلوگیری از ماندابی شدن مزارع بوده‌ایم.
 
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر از آبیاران زحمت‌کش واحدهای هشت‌گانه نیشکری خواست تا با تداوم تلاش‌های خود و مصرف بهینه آب، در جهت حفظ این ثروت ملی و پویایی صنعت نیشکر گام بردارند.
تولید 79 هزار تن شکر در شرکت میرزا کوچک خان .
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود از تولید ۷۹ هزار تُن شکر در کشت و صنعت میرزا کوچک‌خان خبر داد و گفت که این واحد نیشکری توانسته است عملکرد قابل‌قبولی را به ثبت برساند.
وی «داشت» مطلوب نیشکر را از عوامل اصلی دستیابی به ظرفیت اسمی تولید عنوان کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تلاش شبانه‌روزی کارکنان این واحد، امیدواریم در سال‌های آینده شاهد افزایش تولید شکر و ارتقای جایگاه کشت و صنعت میرزا کوچک‌خان در صنعت نیشکر باشیم.
در کنار روش آبیاری هیدروفلوم در مزارع نیشکر، سامانه آبیاری زیرسطحی قطره‌ای به‌صورت پایلوت نیز در این صنعت، در حال بهره‌برداری تا پس از پشتِ سر گذاشتن آزمایش‌های اولیه، در سطحی وسیع به کار گرفته شود. این روش، بهره‌وری مصرف آب را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد.
تلاش‌های این شرکت در بهبود عملکرد کشاورزی و افزایش بهره‌وری در تولید محصول راهبُردی شکر، به تحقق امنیت غذایی کشور کمک بزرگی کرده است؛ در این شرکت، تحقیقات و اقدامات متعددی به‌منظور حفظ منابع آب‌وخاک انجام شده که مهم‌ترین آن‌ها آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در بخش کشاورزی و سیستم مه‌پاش در بخش صنعت است.

 

 

 

منتشرشده در آخرین اخبار

 

 

 

کارکنان ولایت‌مدار و همیشه در صحنه شرکت کشت و صنعت میرزاکوچک خان ، امروز در شکوهی بی بدیل ، بار دیگر صحنه‌هایی از حماسه ، اقتدار و ولایت‌مداری خود را در راهپیمایی روز جهانی قدس به نمایش گذاشتند.

امروز پرسنل کشت و صنعت میرزاکوچک خان ، همگام با سایر هموطنان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم جعلی صهیونیستی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند و فریاد آزادی قدس در این شهر طنین‌انداز شد.

کارکنان شرکت کشت و صنعت میرزاکوچک خان که در همه صحنه‌های انقلابی مشارکتی هوشمندانه و گسترده دارند به‌ صورت خانوادگی در این اجتماع ملی و مردمی شرکت کردند.

نیشکریها در مسیر راهپیمایی خود از خیابان امام خمینی (ره) تا مصلی مهدیه ، با سر دادن شعارهای « فلسطین آزاد خواهد شد »، « مرگ بر اسرائیل » ، « قدس شریف پاره تن اسلام است »، «فریاد ما مثل خروش دریاست مرگ بر آمریکا شعار دنیاست » ، آزادی قدس شریف و حمایت همه جانبه از مقاومت فلسطین را سرداده و جنایات این رژیم علیه مسلمانان را محکوم کردند.

 

 

 

منتشرشده در آخرین اخبار
معرفی شرکت
تاریخچه شركت
خط مشی سازمانی
اهداف شركت
ساختار سازمانی
سیستم های مديريتی
اطلاعات و آمار
گزارش ها
مقالات علمی و پژوهشی 
کتابها  و مجلات
آموزش
ارتباط با ما

ارتباط با معاونین و مدیران شرکت 

ارتباط با روابط عمومی شرکت 

نظرات ،پيشنهادها و انتقادات

آمار سايت

 

امروز
این ماه
کل بازديدها
114
59638
5579035
 

تماس باما :

تلفن : 14-33133011-061 نمابر :40 و 33133014-061

روابط عمومی 7-33133206-061

ایمیل:info@mirza-sugarcane.ir

   آدرس : کیلومتر 75 جاده اهواز- خرمشهر