جستجو در آرشیو اخبار

موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: فروردين 1400

عملیات برداشت خوشه‌های زرین گندم از سطح 292 هکتار از مزارع آیش شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان آغاز شد.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان با اعلام این خبر گفت: علیرغم کاهش بارندگیها در سال زراعی گذشته این شرکت توانست با 24درصد افزایش سطح،  میزان تولید گندم را به یک هزار و صد و هفتاد تن برساند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 36درصدی محصول هستیم.

مهندس شهرام فرحمند افزود: با کاشت بذر اصلاح شده گندم (رقم چمران 2) و همچنین استفاده از روشهای نوین کشاورزی سبب شد تا در هر هکتار بیش از 4 تن گندم برداشت شود.

وی با اشاره به کیفیت محصول برداشت شده خاطر نشان کرد: بخش عمده ای از گندم برداشت شده در شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان بعنوان بذر مادری جهت کشت در سال آینده به تعاون روستایی شهرستان اهواز تحویل میگردد و مابقی محصول نیز تحویل کارخانه آرد خرمشهر شد.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان با بیان اینکه بروز پدیده  خشکسالی در سال زراعی جاری منجر به از بین رفتن مزارع دیم استان شد گفت: کاه و کلش گندم برداشت شده در شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان نیز جهت تامین علوفه دامی تحویل مراکز پرورش دام  استان میشود.

گفتنی است خوزستان طی یک دهه اخیر مقام نخست کشور در تولید و خرید تضمینی گندم را داشته است و امسال نیز این جایگاه را حفظ خواهد کرد.

منتشرشده در آخرین اخبار

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان گفت:عملیات برداشت کلزا در ۱۸۰ هکتار از اراضی آیش شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان آغاز شد.

مهندس شهرام فرحمند با اشاره به برداشت روزانه ۳۰ هکتار کلزا افزود: به طور میانگین در هر هکتار از اراضی این شرکت حدود دو تن دانه روغنی کلزا برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه کلزا نقشی اساسی در تولید روغن در کشور را دارد خاطرنشان کرد:پیش ‌بینی می‌شود شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان امسال بیش از ۳۲۰ تن کلزا را تولید کند که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش دارد.

گفتنی است استان خوزستان در سال زراعی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ رتبه اول سطح کشت کلزا را در کشور دارد و حدود ۳۰ درصد از اراضی زیر کشت کلزا در کشور به این استان اختصاص داده شده است

منتشرشده در آخرین اخبار
معرفی شرکت
تاریخچه شركت
خط مشی سازمانی
اهداف شركت
ساختار سازمانی
سیستم های مديريتی
اطلاعات و آمار
گزارش ها
مقالات علمی و پژوهشی 
کتابها  و مجلات
آموزش
ارتباط با ما

ارتباط با معاونین و مدیران شرکت 

ارتباط با روابط عمومی شرکت 

نظرات ،پيشنهادها و انتقادات

آمار سايت

 

امروز
این ماه
کل بازديدها
1581
29089
5548486
 

تماس باما :

تلفن : 14-33133011-061 نمابر :40 و 33133014-061

روابط عمومی 7-33133206-061

ایمیل:info@mirza-sugarcane.ir

   آدرس : کیلومتر 75 جاده اهواز- خرمشهر