جستجو در آرشیو اخبار

موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: اسفند 1397

استاندار خوزستان در بازدید از کارخانه تولید شکر کشت و صنعت حکیم فارابی:

تاخیر در برداشت نیشکر تاثیری در کیفیت تولید شکر نداشته است/ خللی در تولید شکر ایجاد نشده است

 استاندار خوزستان به همراه مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با حضور در کشت و صنعت حکیم فارابی از فرآیند برداشت نیشکر و‌تولید شکر بازدید کردند. غلامرضا شریعتی ۱۳ اسفندماه ۹۷ در بازدید از فرآیند برداشت نیشکر و تولید شکر در کشت و‌صنعت حکیم فارابی گفت: در این بازدید مشاهده شد که برداشت گیاه نیشکر آغاز شده است و در ۲۷ درصد مزارع روند برداشت نیشکر طی شده است و با سرعت ادامه دارد. به دلیل بارندگی های فراوان در استان خوزستان برداشت نیشکر با تاخیر انجام‌ شد که فعالیت شبانه روزی در کشت و‌صنعت ها راهکاری برای جبران این عقب ماندگی در برداشت نیشکر است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر در هر شبانه روز حدود ۱ هزار هکتار نیشکر از مزارع شرکت توسعه نیشکر و صنایع حانبی به صورت کاملا مکانیزه برداشت می شود و با این سرعتی که در برداشت وجود دارد پیش بینی می شود عملیات برداشت تا پایان فروردین ماه به اتمام برسد .

وی افزود: تولید شکر از نی های گیاه نیشکر نیز به صورت همزمان با برداشت نیشکر در حال انجام است و در این بازدید دیدیم که در کشت و صنعت فارابی علاوه بر شکر سفید که برای مصارف عمومی تولید می شود، شکر دارویی برای استفاده در داروها نیز از دیگر تولیدات این شرکت است.

شریعتی کشت و‌صنعت فارابی را تنها شرکت تولید کننده شکر دارویی در کشور دانست و گفت: با برداشت نیشکر که از ۵ روز پیش در این کشت و صنعت شروع شده است می توانیم امیدوار باشیم که تولید شکر فرآیند خوبی را طی کند.

وی با اشاره به اینکه برداشت نیشکر روند مطلوبی را طی می کند، گفت: فعالیت های شبانه روزی که امروز در کشت و صنعت های نیشکری دیده می شود راهکاری برای جبران تاخیر در برداشت نیشکر به دلیل بارندگی های فراوان در استان خوزستان است.

شریعتی گفت: در این بازدید میزان شهد گیاه نیشکر و شکر استحصال شده از آن نیز مورد بررسی قرار گرفت که این میزان بیش از ۱۳ درصد است و از کیفیت مطلوب و‌ نرمالی برخوردار است و این امر نشان می دهد که تاخیر در برداشت تاثیری در کیفیت تولید شکر نداشته است چون به خوبی این مسئله مدیریت شد و‌ تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شد.

استاندار خوزستان در عین حال با اشاره به اینکه پس از وقوع خشکسالی، استان با ترسالی رو به رو شد، گفت: نزولات آسمانی و بارش های شدید نیز سبب شد که برداشت نیشکر به تعویق بیفتد چون در مزارع به دلیل تَر بودن، امکان برداشت وجود نداشت.

شریعتی ادامه داد: در حال حاضر چند روزی است که برداشت نیشکر در کشت و صنعت های نیشکری آغاز شده است و برای جبران تاخیر ایجاد شده تصمیم گرفته شد برداشت نیشکر به صورت شبانه روزی و بدون وقفه انجام شود.

وی از ایجاد تیم های ۲۴ ساعته برداشت نیشکر در مجموعه توسعه نیشکر و صنایع جانبی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بار سنگین تولید شکر بر عهده صنایع نیشکری استان خوزستان است با تشکیل این تیم ها به صورت شبانه روزی برداشت و تولید شکر به عنوان کالای استراتژیک کشور صورت می گیرد.

وی بیان کرد: در کارون و هفت تپه نیز برداشت نیشکر آغاز شده است و با سرعت ادامه دارد.

استاندار خوزستان بازدید صورت گرفته از کشت و صنعت حکیم فارابی را مثبت ارزیابی کرد و گفت : هدف از این بازدید عرض خسته نباشید و خدا قوت به مجموعه کارگران و کارمندان کشت و صنعت نیشکر بود و تلاش های شبانه روزی که در اینجا مشاهده شد همه در راستای شعار اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری است

منتشرشده در آخرین اخبار

به گزارش ساکارا، دومین سمینار مسئولیت اجتماعی با محور مسئولیت اجتماعی صنایع، محرومیت زدایی و توسعه منابع انسانی با حضور شرکت ها و سازمان‌های موفق در محرومیت زدایی و عمل به مسئولیت اجتماعی ، در روز پنج شنبه ۹ اسفند در محل تالار امام رضا (ع) در شهرک نفت اهواز و با حضور استاندار خوزستان ، مشاور رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، دکتر مارتین نئوریتر نماینده CSR اتحادیه اروپا و جمعی از مسئولین برگزار شد.

رتبه برتر سمینار بین‌المللی مسئولیت های اجتماعی خوزستان با محور مسئولیت اجتماعی صنایع، محرومیت زدایی و توسعه منابع انسانی برای حضور موثر در مناطق پیرامونی طرح های نیشکر و عمل به مسئولیت های اجتماعی به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اهدا و از مدیرعامل این شرکت تقدیر شد.

همچنین شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا و شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان از شرکت های تابعه توسعه نیشکر در این همایش موفق به کسب رتبه برتر در حوزه عمل به مسئولیت های اجتماعی شدند.

در حاشیه این نشست مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه توجه به مسئولیتهای اجتماعی یکی از رسالت های اصلی این شرکت است، گفت: در حال حاضر عمل به مسئولیت اجتماعی در این شرکت از یک تکلیف قانونی به وظیفه ای اخلاقی تبدیل شده است و توجه به مناطق پیرامونی طرح های نیشکر از اولویت های اصلی ماست.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: انجام مسئولیت‌های اجتماعی منحصر به یک مقطع زمانی خاص نیست بلکه در طول سال تداوم دارد و‌ بر این اساس در حال تدوین یک طرح جامع برای سامان دهی فعالیت های اجتماعی در مناطق حاشیه ی طرح های نیشکری هستیم.

محمود شمیلی بر اهمیت مسئولیت‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: این شرکت همواره سعی کرده است علاوه بر افزایش تولید و اشتغال‌زایی در مناطق کم برخوردار استان، نسبت به انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود نیز متعهد باشد چرا که برخورداری از رفاه اجتماعی را حق مردم می دانیم.

مدیرعامل توسعه نیشکر ادامه داد: این شرکت در زمینه فعالیت های اجتماعی باتوجه به مسئولیت هایی که بر عهده دارد پیشتاز است و همواره در مناطق مختلف توجه به اهالی مناطق کم برخوردار را از اولویت های خود می داند و حتی در برهه ای که نیاز به حضور این شرکت احساس شود در مناطق و روستاهای دور از طرح های نیشکر نیز به امر خدمات رسانی می پردازد که کمک رسانی به مناطق سیل زده دشت آزادگان از جمله این موارد است.

وی افزود: در حال حاضر بالغ‌ بر ۱۴۰ روستا در اطراف کشت و صنعت های نیشکر در استان قرار دارد که هریک از این روستاها با محرومیت‌هایی رو به رو هستند از این رو وظیفه خود می‌دانیم تا در حد توان در راستای رفع محرومیت و توانمند سازی اهالی این مناطق تلاش کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان ادامه داد: مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت در زمینه‌های مختلف بخصوص در بخش‌های آموزشی و فرهنگی، عمرانی و خدمات پزشکی در حال انجام است و سعی می‌شود هر ساله کیفیت خدمات ارائه شده به این مناطق افزایش یابد.

وی بیان کرد: شرکت توسعه نیشکر در سال جاری شرایط خشک‌سالی سختی را سپری کرد اما با این وجود دست از تلاش برای افزایش میزان تولید، ایجاد اشتغال و حمایت از مناطق محروم برنداشت.

منتشرشده در آخرین اخبار
معرفی شرکت
تاریخچه شركت
خط مشی سازمانی
اهداف شركت
ساختار سازمانی
سیستم های مديريتی
اطلاعات و آمار
گزارش ها
مقالات علمی و پژوهشی 
کتابها  و مجلات
آموزش
ارتباط با ما

ارتباط با معاونین و مدیران شرکت 

ارتباط با روابط عمومی شرکت 

نظرات ،پيشنهادها و انتقادات

آمار سايت

 

امروز
این ماه
کل بازديدها
2547
52339
5571736
 

تماس باما :

تلفن : 14-33133011-061 نمابر :40 و 33133014-061

روابط عمومی 7-33133206-061

ایمیل:info@mirza-sugarcane.ir

   آدرس : کیلومتر 75 جاده اهواز- خرمشهر