جستجو در آرشیو اخبار

موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: مهر 1397

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر میرزاکوچک خان  در آیین افتتاح پروژه پرورش میگو و ماهی با استفاده از زهاب نیشکر با اشاره به کمبود آب شیرین در دنیا و بهره گیری از آبهای شور برای تولیدات کشاورزی و آبزیان در کشورهای آسیایی ، امریکا و افریقا اظهار داشت:کشور ما نیز به دلیل اینکه با کمبود آب شیرین رو به رو است ضرورت دارد از آبهای شور و زهاب نیشکر برای تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است استفاده صحیح کند.
نبی الله خون میرزایی مدیرکل شیلات خوزستان نیز گفت: تولید آبزیان با استفاده از زهاب نیشکر توجیه اقتصادی دارد و با محیط استان خوزستان کاملا سازگار است.
وی گفت:بر اساس مطالعات انجام شده تولید آبزیان از زهاب نیشکر بهداشتی و مطابق با استانداردهای جهانی است و سرمایه گذاری در این بخش می تواند سهم و نقش خوزستان را در اقتصاد ملی و امینت غذایی کشور دو چندان کند.
خون میرزایی در ادامه گفت: شیلات از طرح های آبزی پروری با استفاده از زهاب و پساب نیشکر حمایت می کند.

منتشرشده در آخرین اخبار

ه گزارش نیشکرنیوز، محمود شمیلی در حاشیه آیین افتتاح پروژه پرورش میگو و ماهی با استفاده از زهاب نیشکر در خوزستان اظهار کرد: در راستای منویات اقتصاد مقاومتی و دستورات مقام معظم رهبری، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان از ابتدای سال گام‌های موثری را برداشت.

وی با اشاره به اینکه امسال با کمبود آب و خشکسالی مواجه بودیم، افزود: علی‌رغم شرایط موجود در بحث خشکسالی، برنامه‌های توسعه‌ای شرکت متوقف نشد و در این جهت گام‌های بسیار خوبی در بحث استفاده از پساب نیشکر برداشته شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد: در این زمینه تلاش کردیم تا از پساب نیشکر برای پرورش ماهی و میگو استفاده کنیم. همچنین در گام دیگر نیز به دنبال استفاده از این پساب برای زراعت هستیم.

شمیلی با اشاره به بحث پرورش آبزیان عنوان کرد: خوشبختانه موفق شدیم در مدت زمان کوتاهی، ماهی و میگو را بدون هیچ تلفات و با کیفیت بسیار خوبی پرورش دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به نمونه‌برداری‌ها و آنالیزهای انجام گرفته، بحث پرورش ماهی و میگو با استفاده از پساب‌های نیشکر تایید شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: پساب نیشکر یکی از ایده‌های بسیار خوب در استان خوزستان برای نجات رودخانه کارون و دز و همچنین ایجاد اشتغال در استان است.

شمیلی با اشاره به بحث استفاده از پساب نیشکر در زراعت عنوان کرد: در این زمینه موفق شده‌ایم تا محصولاتی مانند جو، گندم، پنبه، کنف و برنج را در آب و خاک شور پرورش دهیم. این کارها تاکنون به صورت پایلوت انجام شده و نتایج خوبی داشته است. این کار از سال آینده در سطح وسیع اجرایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: دو کانون ریزگرد حدود ۳۵هزار هکتاری در منطقه وجود دارد و از سال آینده به سمتی خواهیم رفت تا تولید را در این کانون‌ها آغاز کنیم و کانون‌های ریزگرد را با پساب نیشکر کنترل کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خاطرنشان کرد: اگر کانون‌های ریزگرد مدنظر به طور کامل با استفاده از پساب نیشکر تحت پوشش قرار بگیرند، برای حدود ۱۲ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد و حدود ۱۰ درصد به تولید محصولات کشاورزی استان اضافه خواهد شد.

منتشرشده در آخرین اخبار

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شامگاه یکشنبه در آیین بهره برداری از طرح آزمایشی استفاده از زهاب نیشکر برای آبزی پروری(میگو و ماهی) در مجتمع کشت و صنعت میرزاکوچک خان در ۵۵کیلومتری جنوب اهواز افزود: در بسیاری از کشورهای جهان از پساب و زهاب استفاده مجدد می شود و خوشبختانه طرح استفاده از زهاب نیشکر برای پرورش آبزیان برای نخستین بار در کشور در خوزستان به صورت آزمایشی اجرایی شده است.
وی گفت: این طرح مهم و اشتغال زا می تواند در بسیاری از مناطق خوزستان که دسترسی به آب شیرین کمتر است مورد استفاده قرار گیرد و زهاب که پیش تر یک تهدید محسوب می شد به فرصت تبدیل کرد.
استاندار خوزستان با اشاره به وجود کانون های ریزگرد در استان خوزستان و هدایت زهاب نیشکر در این کانون ها و استفاده از آن برای تولیدات کشاورزی و آبزی پروری اظهار داشت: با همت و تلاش شبانه روزی این طرح (استفاده از زهاب نیشکر) با موفقیت در مجتمع کشت و صنعت میرزاکوچک خان اجرایی شده و گام بعدی توسعه این طرح در بخش های مهمی در استان خوزستان خواهد بود.
شریعتی با تقدیر از مجموعه دانشگاه و علمی خوزستان که با تلاش و تحقیقات دامنه دار طرح استفاده از زهاب نیشکر در تولید آبزیان را به سرانجام رساندند افزود:بهره گیری از زهاب نیشکر در تولیدات کشاورزی و آبزی پروی در راستای اقتصاد مقاومتی ، افزایش بهره وری ، اشتغال مولد و بهبود وضعیت محیط زیست قابل توجیه است و می توان زهاب ها را به کانون های ریزگرد هدایت کرد.
وی افتتاح این طرح آزمایشی را شروع مناسبی برای افزایش تولید آبزی و ایجاد اشتغال بیان و به مسئولان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی توصیه کرد زهاب نیشکر را به ۲ کانون ریزگردها در جنوب خوزستان که ۷۰هزار هکتار مساحت دارد هدایت کنند.
استاندار خوزستان در ادامه استفاده بهتر و بهینه از منابع آب ، افزایش بهره وری و رادمان خواست مسئولان ارشد کشور و مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود:مصرف گرایی و اسراف و عدم بهره وری مناسب از آب برای کشوری که با کمبود آب رو به رو است در خور شان کشور و مردم ما نیست و باید به سمت بهره وری مناسب از آب حرکت کنیم.
طرح پرورش آبزیان با استفاده از زهاب نیشکر به صورت پایلوت یکشنبه شب در مجتمع کشت و صنعت میرزاکوچک خان به بهره برداری رسید.

منتشرشده در آخرین اخبار
معرفی شرکت
تاریخچه شركت
خط مشی سازمانی
اهداف شركت
ساختار سازمانی
سیستم های مديريتی
اطلاعات و آمار
گزارش ها
مقالات علمی و پژوهشی 
کتابها  و مجلات
آموزش
ارتباط با ما

ارتباط با معاونین و مدیران شرکت 

ارتباط با روابط عمومی شرکت 

نظرات ،پيشنهادها و انتقادات

آمار سايت

 

امروز
این ماه
کل بازديدها
13
45526
5514976
 

تماس باما :

تلفن : 14-33133011-061 نمابر :40 و 33133014-061

روابط عمومی 7-33133206-061

ایمیل:info@mirza-sugarcane.ir

   آدرس : کیلومتر 75 جاده اهواز- خرمشهر