جستجو در آرشیو اخبار

موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: مرداد 1395

به گزارش روابط عمومی شرکت کشت وصنعت میرزا کوچک خان آقای مهندس ستار شکیبا اعلام کرد که پروژه احداث کارخانه تولید
شکر قهوه ای با ظرفیت تولید 7 هزار تن در سال با پیشرفت فیزیکی 82 درصد در آبان ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

این پروژه که ازآبانماه 1394  در شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان برنامه ریزی گردیده با همت والا و تلاش کارکنان و متخصصان داخلی  عملیات ساخت را از جمله اجرای شمع ریزی ، فونداسیون ، سازه ونصب تجهیزات مکانیکی برقی و ابزار دقیق با پیشرفت فیزیکی 82 % پیش برده است و انشاء الله در آبان ماه سال جاری به بهره برداری خواهد ر سید و از محصول تولیدی جدید این شرکت کام ملت ایران شیرین خواهد شد.

شکر قهوه ای دارای کالری کمتری نسبت به شکر سفید می باشدو همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی از  املاح مفید نظیر کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم است.

شکر قهوه ای دارای مقداری اسید گلایکولیک می باشد، یک اسید هیدروکسید که برای داشتن پوستی سالم بسیار مهم می باشد. اسید گلایکولیک طبیعی نه تنها باعث بهبود پوست می شود بلکه از آن در برابر سموم نیز محافظت می کند. معمولا در بیشتر لوازم آرایشی مرغوب از شکر قهوه ای استفاده می شود.

شکر قهوه ای علاوه بر مصارف خانگی در شیرینی پزی و به خصوص پخت انواع کیک به ویژه در کشورهای توسعه یافته مصرف فراوانی دارد. این ماده بر حسب کیفیت، مزه، بوی و قوام آن در ترکیبات شیر، بستنی، خامه، شیرینی و مخلوط های انواع کیک و بستنی به کار می رود.

شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان دارای 14 هزار هکتار مساحت و  با تولید سالانه 100 هزار تن شکرخام  در کیلومتر 75 جاده اهواز- خرمشهر قراردارد.

منتشرشده در آخرین اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت کشت وصنعت میرزا کوچک خان روز چهارشنبه مورخ 1395/06/04جمعی از صنعتگران و فعالان حوزه صنعت استان خوزستان با مدیر عامل و مدیران این شرکت نشست هم اندیشی برگزار نمودند.

در این جلسه جناب مهندس شکیبا مدیر عامل شرکت ، ضمن قدردانی و استقبال از حضور صنعتگران  در این شرکت ابراز امیدواری کردند که این نشستها زمینه مشارکت فعالتر صنعتگران بومی و داخلی را در عرصه  صنعت بخصوص صنعت نیشکر بیشتر فراهم نموده و در راستای تحقق منویات رهبری با شعار " اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل " و نیز بهره مندی از فرصتهای پساتحریم ، رشد بیشتر صنایع داخلی را شاهد باشیم. ایشان ضمن  بیان تاریخچه تولید و کشت نیشکر در ایران و استان خوزستان ، فرآیند تولید شکر خام در این شرکت را برای حاضرین تشریح و از روند روبه رشد و خوب تولید از 47 هزار تن در سال 91 به تولید 90 هزار تن در سال 94 ابراز خرسندی نموده و پیش بینی کردند با توان و همت والای کارکنان و متخصصان تلاشگر این شرکت و انجام تغییرات اساسی در تجهیزات صنعت و کشاورزی حتی ظرفیت اسمی این کارخانه که تولید 100 هزار تن شکر خام در سال می باشد به 107 هزار تن افزایش یابد .ایشان همچنین روند رو به رشد در این شرکت در چهار سال متوالی را حسب برنامه ریزی ، افزایش مهارت کارکنان ، ایجاد انگیزه و به روز رسانی تجهیزات  و تعمیرات ماشین آلات و سیستم های آبیاری و زهکشی که نتیجه آن کاهش ضایعات و بهبود کیفیت و افزایش محصول تولیدی گردیده است  ذکر نمودند.

در این جلسه هر یک از فعالان حوزه صنعت به تشریح فعالیتها و معرفی تولیدات خود پرداخته و خواستار تعامل بیشتر با شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان  جهت تأمین ماشین آلات و قطعات صنعتی تولیدات خود توسط این صنایع شدند . همچنین از فرصتی که بابت آشنائی وحضور در این کشت و صنعت پیش آمد از مدیرعامل شرکت قدردانی نمودند. این گروه صنعتگر از بخشهای مختلف این کشت و صنعت بازدید و با فرآیند تولید ، فعالیتها ، تجهیزات ، ماشین آلات ، قطعات وابزارصنعتی مورد استفاده در صنعت نیشکر آشنا شدند. 

منتشرشده در آخرین اخبار

به گزارش نیشکرنیوز،مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در سال زراعی ۹۶-۹۵ پیش بینی می شود با توجه به اقدامات انجام شده بیش از ۶۰۰ هزار تن شکر تولید کند که این میزان شکر از برداشت حدود ۶ میلیون تن نیشکر تولید خواهد شد که رکورد جدیدی در برداشت نیشکر و تولید شکر می باشد.
نسیم صادقی افزود: ما در سال گذشته برای تنظیم بازار حدود ۱۰۵هزار تن شکر وارد کردیم و همچنین ۴۰ هزار تن هم از شرکت های دیگر، شکر خریداری کردیم تا علاوه بر تامین شکر کشور بتوانیم با این خرید داخلی به شرکت های که تا حدودی مشکل مالی داشتند کمک کنیم اما هدف ما این است که در سالهای آینده تولید و تجارت شکر در توسعه نیشکر به یک میلیون تن شکر برسد و ما بتوانیم در مجموع ۵۰ درصد شکر مورد نیاز کشور را تامین کنیم.
صادقی اظهار کرد: ما برای ایجاد اشتغال باید زمینه های لازم را فراهم کنیم و علاوه بر فعالیت تولید نیشکر و شکر کارهای غیر نیشکری بیشتری را در اراضی آیشی و در پتانسیل های موجود خود انجام دهیم و از تمامی ظرفیت ها و امکانات شرکت برای تولید و اشتغال استفاده کنیم.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: بحث اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب بیان کردند در شرکت توسعه نیشکر در حال انجام است و ضریب خوداتکایی در صنعت نیشکر بسیار بالاست.
وی افزود: اکنون ما از تولید ۳۰۰ هزار تن شکر رسیدیم به تولید ۶۰۰ هزار تن شکر و ما با اطمینان می گوییم که توسعه نیشکر مصداق بارز اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری است چرا که ما در شرایط تحریم با تمام توان و تلاش کار کردیم و علاوه بر اینکه تولید خود را افزایش دادیم به اشتغال پایداری هم رسیدیم.
وی اظهار کرد: در زمینه کارهای تحقیقاتی در شرکت توسعه نیشکر ما دو درصد از فروش خود را برای انجام کارهای تحقیقاتی گذاشتیم، لذا ما در انجام کارهای تحقیقاتی هیچ مشکلی نداریم و در حال حاضر هم بیش از ۷۰ طرح تحقیقاتی کلان در حال انجام داریم.
وی به پروژه های در دست اجرا در این شرکت از جمله؛ سالن چند منظوره ورزشی توسعه نیشکر، راه اندازی کارخانه شکر قهوه ای که در مرحله نصب تجهیزات است، اشاره کرد و گفت: راه اندازی کارخانه کاغذسازی هم که در اوایل با همکاری چینی ها شروع شده بود در حال حاضر با همکاری اروپائیان در حال نهایی شدن است و امیدواریم امسال عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر همچنین در خصوص سیاست های کلی این شرکت در سال جاری گفت: به حداقل رساندن مصرف آب و استفاده بهینه از آن، رعایت تمام استانداردها در همه واحدها، نقش جدی در تنظیم بازار قند و شکر در کشور و کنترل و تامین نیاز این بازار، تولید ۳۳ میلیون لیتر الکل و تولید سایر محصولات جانبی و تلاش برای تعاملات اجتماعی بیشتر، تلاش بیشتر جهت رعایت استانداردهای زیست محیطی، همکاری با شرکت های دانش بنیان و در نهایت ایجاد اشتغال بیشتر و رسیدن به یک تولید و توسعه پایدار از اهم برنامه های ماست.

منتشرشده در آخرین اخبار

آغاز عملیات کشت سال زراعی 95-94 :

در راستای برنامه های اجرایی شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان در سال زراعی 95-94 ، عملیات کشت در این شرکت از تاریخ 16 مردادماه 1395 آغاز گردید . طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است 1881 هکتار از اراضی این شرکت با استفاده از واریته های Cp69-1062  ، CP48-103 ، CP57-614 و سایر واریته ها به زیر کشت برود که بدینوسیله انجام موفقیت آمیز و با کیفیت عملیات کشت را برای همکاران حوزه کشاورزی و این شرکت را آرزومندیم .

منتشرشده در آخرین اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان ، مجمع عمومی بطور فوق العاده این شرکت روز چهارشنبه مورخ 30 تیر 1395 با حضور جناب آقای مهندس صادقی مدیر عامل محترم شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ، معاونین محترم ایشان ، اعضاء محترم هیئت مدیره ، مدیرعامل ، معاونین و تعدادی از مدیران این کشت و صنعت از ساعت 9 صبح  در سالن جلسات مدیریت عامل این شرکت برگزار گردید .

در این جلسه وضعیت تولید و فعالیتهای مختلف بخش های صنعت ، کشاورزی و پشتیبانی شرکت  طی دوره 10 ماهه مهر 94 لغایت تیرماه 95 بررسی و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت . در این جلسه جناب آقای مهندس شکیبا مدیر عامل این شرکت با تشریح اقدامات و فعالیتهای شرکت ، از حمایتهای بی دریغ مدیریت محترم عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و معاونین محترم ایشان و نیز از اعضاء محترم هیئت مدیره این کشت و صنعت که در طول سال گذشته همواره از برنامه ها و فعالیتهای انجام شده حمایت نموده اند  قدردانی وتشکر نموده و همچنین از تلاش و فعالیتهای معاونین ، مدیران و کارکنان شریف شرکت نیز در این خصوص تشکر و قدردانی و آرزوی سلامتی و موفقیت نمودند .

در پایان نیز جناب آقای مهندس صادقی مدیر عامل محترم شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با ابراز رضایتمندی  از حرکت رو به رشد این کشت و صنعت در بخشهای مختلف و قدردانی و تشکر از مدیریت عامل و کارکنان زحمتکش این شرکت ، ابراز امیدواری نمودند با همت و تلاش مضاعف کارکنان ، در سال زراعی آتی نیز شاهد عملکردهای بهتر و ارتقاء کمی و کیفی تولید در شرکت کشت وصنعت میرزا کوچک خان باشیم .

همچنین ایشان به رعایت مواردی از قبیل :  توجه جدی به اعمال مدیریت دقیق مزرعه ، توسعه سطح برداشت سبز ، توجه جدی به عملیات واکاری ، مدیریت بهینه مصرف آب در کشاورزی و همچنین مصرف بهینه انرژی و آب در صنعت ، کنترل و کاهش ضایعات حین برداشت و توجه جدی به این موضوع ، اعمال نظارت دقیق بر عملیات کشت سال جاری با توجه به اهمیت انجام کشت با کیفیت ، توجه به مقوله آموزش به خصوص برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در رده های مختلف ، پیاده سازی استراتژی کاهش هزینه در تمام بخش ها ، تداوم اقدامات مثبت انجام شده در تعامل با روستاهای اطراف و سایر موارد تأکید نمودند . 

منتشرشده در آخرین اخبار

به نقل از نیشکر نیوز : 

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک خان گفت : با بهبود کیفیت آب زهکش کشت و صنعت های نیشکر میرزا کوچک خان و امیرکبیر و کاهش EC این زه آب ها به حدود ۶ میلی موس بر سانتیمتر ، شرایط آب این کانال زهکش به گونه ای بهبود پیدا کرده است که می توان علاوه بر مصارف کشاورزی از این زه آب برای پروش ماهی نیز استفاده کرد.

ستار شکیبا افزود: تحقیقاتی که در خصوص پرورش ماهی با استفاده از زه آب های کشت و صنعت های نیشکری انجام شده است نتایج موفقیت آمیزی را به همراه داشت لذا تصمیم گرفته شد با همکاری و مشارکت اداره شیلات خوزستان گام های موثری در جهت ارتقای صنعت پرورش ماهی برداشته شود.

وی اظهار کرد: از جمله برنامه های ما که با هماهنگی اداره شیلات صورت گرفت رها سازی ۴۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در کانال زهکش کشت و صنعت های نیشکر میرزا کوچک خان و امیرکبیر می باشد که هم اکنون تعداد ۵۰ هزار قطعه از این بچه ماهی ها با نظارت اداره شیلات در این کانال رهاسازی شده اند و امیدواریم  این گام موفقیت آمیزی در جهت ارتقای صنعت پرورش ماهی در استان خوزستان باشد و بدون شک این اقدام علاوه بر رونق صیادی، باعث بهبود و ارتقاء شرایط محیط زیستی نیز خواهد شد.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک خان خاطرنشان کرد: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی همواره بهبود وضعیت محیط زیستی خود را مد نظر داشته است و لازم به ذکر است که زه آب کشاورزی کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک خان هیچ وقت به رودخانه کارون ریخته نشده است و با برنامه ریزی و تصمیمات مسئولین امنیتی و نظامی این زه آب به سمت مرز و مناطق بایر و لم یزرع که کانون ریزگردها بودند با هزینه های سنگین این شرکت هدایت شد و خوشبختانه در حال حاضر حدود ۲۶ هزار هکتار تالاب از زه آب کشت و صنعت های نیشکر میرزا کوچک خان و امیرکبیر به وجود آمده است که در کنترل ریز گردها و همچنین تلطیف هوا بسیار موثر می باشد.

در ادامه غلامرضا قربان زاده کارشناس تکثیر و پرورش آبزیان اداره شیلات خوزستان گفت: طبق درخواستی که شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از اداره شیلات داشته اند با نمونه برداری هایی که از آب کانال زهکش کشت و صنعت های نیشکر میرزا کوچک خان و امیرکبیر انجام شد و مورد آزمایش قرار گرفت آب این زهکش شرایط لازم را برای رهاسازی و پرورش ماهی دارا می باشد.

وی افزود: شرکت توسعه نیشکر از اداره شیلات تعداد ۴۰۰ هزار قطعه بچه ماهی برای رهاسازی در کانال مشترک زهکش کشت و صنعت های نیشکر میرزا کوچک خان و امیرکبیر درخواست کرد که در مرحله اول ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در این کانال رها سازی شده است و مراحل بعدی رهاسازی بچه ماهی ها نیز انجام خواهد شد.

 

منتشرشده در آخرین اخبار
معرفی شرکت
تاریخچه شركت
خط مشی سازمانی
اهداف شركت
ساختار سازمانی
سیستم های مديريتی
اطلاعات و آمار
گزارش ها
مقالات علمی و پژوهشی 
کتابها  و مجلات
آموزش
ارتباط با ما

ارتباط با معاونین و مدیران شرکت 

ارتباط با روابط عمومی شرکت 

نظرات ،پيشنهادها و انتقادات

آمار سايت

 

امروز
این ماه
کل بازديدها
6290
35977
5555374
 

تماس باما :

تلفن : 14-33133011-061 نمابر :40 و 33133014-061

روابط عمومی 7-33133206-061

ایمیل:info@mirza-sugarcane.ir

   آدرس : کیلومتر 75 جاده اهواز- خرمشهر